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Cover Ludwig Senfl: Motets For Five Voices

Scott Lee Edwards, Stefan Gasch, Sonja Tröster (eds.): Ludwig Senfl: Motets For Five Voices. New Senfl Edition 3, Reihenhrsg. Martin Eybl und Birgit Lodes, Wien: Hollitzer Verlag, 2022 (Denkmäler der Tonkunst in Österreich, Band 163.3), 432 S., 24 x 34 cm, English, Softcover

ISBN 978-3-99012-944-9 (pbk) € 199,00
ISBN 978-3-99012-945-6 (pdf) Open Access

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Scott Lee Edwards , Stefan Gasch , Sonja Tröster

Ludwig Senfl: Motets For Five Voices

New Senfl Edition 3

Im vorliegenden Band der NSE werden erstmals sämtliche fünfstimmigen Motetten Ludwig Senfls publiziert. Er enthält Marienmotetten wie Mater digna Dei / Ave, sanctissima Maria, die die tiefe Marienverehrung am Hof Herzog Wilhelms IV. widerspiegeln, Psalmmotetten, in denen Senfl zum Teil auf unterschiedliche Art und Weise auf Josquin Desprez Bezug nimmt (z. B. Miserere mei, Deus), oder Werke wie Qui prophetice prompsisti, dessen Tertia pars Vita in ligno moritur im 16. Jahrhundert außerordentlich weit verbreitet war. Darüber hinaus bietet der Band erstmals eine Edition von Senfls groß angelegtem Te Deum laudamus sowie verschiedene mehrtextige Motetten. Kompositionen wie Christus resurgens ex mortuis / Christ ist erstanden zeigen dabei die Berührungspunkte von geistlich-lateinischer und volkssprachlicher Sphäre auf, andere Werke –  beispielsweise das Tanto tempore vobiscum / Philippe qui videt me – schließen an die Tradition der cantus firmus-Motette an, in die sich Senfl nachhaltig einschreibt.

In the present volume of the NSE, all of Ludwig Senfl’s five-part motets are published for the first time. It includes Marian motets such as Mater digna Dei / Ave, sanctissima Maria reflecting the Marian devotion at the court of Duke Wilhelm IV, psalm motets that refer to Josquin Desprez in various ways (e. g. Miserere mei, Deus), or works such as Qui prophetice prompsisti, whose tertia pars Vita in ligno moritur was widespread during  the sixteenth century.
In addition, the volume offers the first edition of Senfl’s large-scale Te Deum laudamus as well as several polytextual motets. Compositions such as Christus resurgens ex mortuis / Christ ist erstanden show the points of contact between the sacred Latin and the vernacular spheres, while other works — for example Tanto tempore vobiscum / Philippe qui videt me — take up the long tradition of the cantus firmus motet, into which Senfl inscribes himself with lasting effect.

Information about the series Denkmäler der Tonkunst in Österreich

New Senfl Edition
 

Bericht über den Festabend der Denkmäler der Tonkunst in Österreich mit Buchpräsentation der ersten drei Bände der New Senfl Edition

INHALT

GENERAL INTRODUCTION AND ACKNOWLEDGEMENTS

INTRODUCTION

PLATES

 

1. Ave, Rosa sine spinis
   2.p. Dominus tecum / Benedicta tu

2. Christus, resurgens ex mortuis /
   Christ ist erstanden

3. Conditor alme siderum

4. Da pacem, Domine (ii)
    2.p. Quia non est alius

5. Da pacem, Domine (iii)
    2.p. Quia non est alius

6. De profundis clamavi (ii)
    2.p. A custodia matutina

7. Geniut puerpera Regem

8. In te, Domine, speravi (i)

9. In te, Domine, speravi (ii)

10. Oratio ad incomparabilem Virginem Mariam

     Mater digna Dei / Ave, sanctissima Maria
     2.p. Nixa Deum, defende /
     Tu es singularis Virgo
     3.p. Deus propitius esto / Ora pro nobis

11. Media vita in morte sumus /
       Inmitten unsers Lebens Zeit
     2.p. Sancte Deus, sancte fortis /
            Heiliger Herre Gott

12. Miserere mei, Deus
      2.p. Asperges me, Domine /
            Miserere mei, Deus
      3.p. Domine, labia mea aperies /
            Miserere mei, Deus

13. Missus est Angelus Gabriel

14. Ne reminiscaris, Domine

15. Nisi Dominus aedificaverit domum
     2.p. Cum dederit dilectis suis somnum

16. O admirabile commercium

17. *O crux, ave, spes unica / Fortuna

18. O gloriosum lumen
     2.p. Qui in terra positus
     3.p. Illuc supplices tuos

19. O sacrum convivium (i)
     2.p. Mens impletur gratia

20. O sacrum convivium (ii)

21. Omnes gentes, plaudite manibus
     2.p. Ascendit Deus in iubilo

22. Qui prophetice prompsisti
     2.p. Qui expansis in cruce manibus
     3.p. Vita in ligno moritur
     [4.p. Christus Dominus factus est obediens]
     [5.p. Domine, miserere]

23. Quomodo fiet istud
      2.p. Audi, Maria Virgo

24. Salva nos, Domine, vigilantes

25. Saulus autem, adhuc spirans /
        Petrus Apostolus
     2.p. ‘Saule, Saule, quid me persequeris’ /
            Petrus Apostolus

26. Si enim credimus
      2.p. Et sicut in Adam
      3.p. Requiem aeternam

27. Sum tuus in vita (ii)
      2.p. Cur rigido latuit

28. Tanto tempore vobiscum /
         Philippe, qui videt me
     2.p. Non turbetur cor vestrum /
         Philippe, qui videt me

29. Te Deum laudamus

30. Tota pulchra es
     2.p. Iam enim hiems transiit
     3.p. Et vox turturis

31. Vivo ego, dicit Dominus
      2.p. Quis scit si convertatur

 

CRITICAL APPARATUS

Editorial Conventions

General and Bibliographical Abbreviations

RISM Sigla of Libraries

Sources

Bibliography

Critical Reports

Alphabetical Index of Text Incipits